چکیده
این پژوهش به بررسی ارتباط بین مکانیسم های حاکمیت شرکتی وویژگیهای شرکت با به موقع بودن گزارشگری اینترنتی شرکت بین 95 شرکت برتر پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار مالزی در سال 2012 می پردازد. این مطالعه بر سه متغیر مکانیسم حاکمیت شرکتی شامل استقلال هیات مدیره ، تجربه اعضای هئیت مدیره ونقش دوگانه مدیر عامل وسه متغیر ویژگیهای شرکتی شامل اندازه شرکت،سودآوری و اهرم مالی شرکت تمرکز دارد. به موقع بودن گزارشگری مالی شرکت به عنوان یک ویژگی کیفی برای هر یک از ذینفعان مورد بررسی قرار گرفته است به این خاطر که نیاز به اطلاعات جدید برای تصمیم گیری های خوب سرمایه گذاری وجود دارد. متغیر های مستقل در پژوهش از گزارش های سال 2012 مورد بررسی قرار گرفته اند. در حالی که به موقع بودن گزارشگری اینترنتی بر مبنای سایت ارائه دهنده اطلاعات وگزارشات شرکت در یک لحظه می باشد که با استفاده از یک چک لیست انتخاب شده از عبدالسلام والمصری (2008) می باشد. این مطالعه می تواند مرتبط با تئوری نمایندگی به خاطر نقش مدیریت به عنوان نماینده و هدایت کننده وهمچنین می تواند با تئوری علامت دهی (سیگنال دهی) نیز مرتبط باشد به این دلیل که میزان به موقع بودن و افشا می تواند به عنوان شاخص تفاوت بین شرکتها از نظر کیفیت و عملکرد تلقی شود. نتایج نشان می دهد که ارتباط منفی معناداری بین استقلال هیات مدیره و به موقع بودن گزارشگری اینترنتی و ارتباط مثبت معناداری بین سن اعضای هیات مدیره و سودآوری و اهرم مالی وجود دارد. روابط مثبت معنادار دراین پژوهش نشان می دهد که شرکتهای دارای اعضای هیات مدیره با تجربه ، سودآوری و اهرم مالی بیشتر، ممکن است گزارشهای اینترنتی به موقع تری برای استفاده کنندگان گزارش کنند.با وجود این، نتایج همچنین نشان می دهد که تفاوت معناداری بین مدت زمان ارائه خدمات مدیریتی و اندازه شرکت با به موقع بودن گزارشگری اینترنتی وجود دارد.
کلمات کلیدی:گزارشگری اینترنتی شرکت ، به موقع بودن ، حاکمیت شرکتی ، ساختار حاکمیت شرکتی ، مکانیسم حاکمیت شرکتی ، اهرم مالی شرکت، گزارشگری مالی شرکت
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.